3 Temmuz 2009 Cuma

Gökyüzü Keyfine Devam : 4-5 Temmuz

Bir süredir astronomi yazılarına ara vermiştim; sınavlar, etkinlikler derken kalemim soğumaya yüz tutmadan tekrar geri dönmeye çalışıyorum. 2009 yılı içinde haftasonları gözlem yapacaklara küçük bir rehber amaçlı UzayveAstronomi.com'da yazdığım "Hafta Sonu Gökyüzü Keyfi"ne aynı hızla devam ediyoruz.

Yazılara başladığım kış aylarının aksine artık hemen her gece gözlem için müsait; hava durumlarından bahsederken artık umutsuz konuşmak zorunda kalmayacağım! Siz de bu fırsatı değerlendirmeye çalışın derim! Şehir ışıklarından biraz uzaklaşıp çıplak gözle veya küçük bir dürbün ya da teleskopla gökyüzüne baktığınızda keşfedecek çok şey bulacaksınız. Gözlemlerinizden önce de her Cuma akşamı GökGünce'ye ya da UzayveAstronomi'ye uğrayarak o haftasonunun en uygun hedeflerinden 3'ünü detaylarıyla bulabilirsiniz.


Bu haftaki gökyüzü keyfinde bizi 3 hedef bekliyor : Yunus takımyıldızı, harika bir çift yıldız Albireo ve M92 küresel yıldız kümesi...

Ben de bir fırsat yaratıp bu haftasonu şehir ışıklarından kaçıyorum. Gökyüzünün keyfini Saros Körfezi'nde bir grup arkadaşla çıkaracağım. Yazıyı okuyup bu haftasonu gözlem yapanların da yorumlarını bekliyorum!

Yıldızların ışığının her zaman yolunuzu aydınlatması dileğiyle!

0 yorum:

Paylaş!

 

Copyright © 2010 Gök Günce | Blogger Templates by Splashy Templates | Free PSD Design by Amuki